AIR ASIA FREE SEAT DARI 11 MARCH HINGGA 17 MARCH 2019 - Travel Blog

Sebuah blog peribadi pelancongan

Ahad, 10 Mac 2019

AIR ASIA FREE SEAT DARI 11 MARCH HINGGA 17 MARCH 2019

AIR ASIA FREE SEAT DARI 11 MARCH  HINGGA 17 MARCH 2019


Air Asia telah mula mengumumkan kempen free seat bermula pada 11 March sehingga 17hb March dengan jumlah 5 juta kerusi yang ingin bercuti pada bermula September 2019 hingga 2 June 2020.
Manakala ahli Big Point serta pemilik kad Hong Leong Air Asia kredit kad pula boleh membuat tempahan awal  pada 10 March 2019. Inilah kelebihan untuk mereka yang ada Big Point dan kad kredit Hong Leong Air Asia.

Buat pertama kali, AirAsia juga akan menawarkan penjimatan besar ke atas produk dan perkhidmatan lain sepanjang tempoh kempen, seperti:

1 juta bilik hotel yang dijual di AirAsiaGo.com
AirAsiaGo.com menawarkan diskaun 5% tambahan dengan kod promo HOTEL5 di hotel terpilih terpilih di atas tawaran hotel yang ada. Tetamu juga boleh menyimpan lebih banyak apabila menempah penerbangan mereka dengan hotel.

20% pada semua Santan Combo Meals
Menu inframerah AirAsia, Santan, menawarkan pelbagai pilihan makanan Asean dan antarabangsa. Diskaun tersedia untuk hidangan kombo pra-buku pada tempahan penerbangan baru sahaja.

20% untuk pilihan Pick A Seat
Pilih untuk duduk rapat dengan teman perjalanan anda semasa penerbangan anda, atau pilih Kerusi Panas dengan bilik kaki tambahan dan nikmati papan keutamaan.

Aku telah pun membuat perbandingan harga murah Air Asia pada 10hb March sebab aku adalah ahli Air Asia Big Point. Dan aku pun memang merancang untuk bercuti pada bulan 10 ini ke Bandung.
Aku merancang untuk turun di Jakarta dan kemudian balik melalui lapangan terbang Bandung. Dengan itu aku dapat merasa 2 lapangan terbang dan berjalan 2 bandar sekaligus kerana jarak Bandung dan Jakarta tidak jauh.

Harga pergi ke Jakarta dari Kuala Lumpur tanpa promosi ialah RM139 manakala kalau harga promosi ialah RM69. Aku dapat jimat RM70. Kami pergi empat orang maka aku dapat jimat RM240..
Harga balik ke Kuala Lumpur dari Bandung tanpa promosi  ialah RM214 manakala kalau harag promosi  ialah RM164. Aku dapat jimat RM50. Kmai pergi empat orang dapat jimat RM200.
Sebenarnya ada yang lagi murah balik ke Kuala Lumpur dari Bandung iaitu RM133 tapi pagi sangat lalu aku pilih balik lewat dengan harga RM164.
Total tambang flight untuk seorang turun di Jakarta dan balik melalui Bandung ialah RM238 berbanding aku kena bayar RM353. Jimat seorang RM120.
Aku bayarkan untuk 3 orang maka aku dapat jimat RM360. Boleh gunakan lebihan wang tu tukar duit rupiah belanja di sana.

So jom beramai-ramai gunakan peluang yang ada ini untuk merancang percutian anda. Jangan lewat sangat sebab online Air Asia ini mesti talian jadi sesak dan lembab. Atau seat murah telah habis dijual.  Jom melancong !!!!

AIR ASIA FREE SEAT DARI 11 MARCH  HINGGA 17 MARCH 2019




Tiada ulasan:

Catat Ulasan