Kenapa Melancong ke Pulau Jeju lebih mudah walaupun TAK GUNA travel agen? - Travel Blog

Sebuah blog peribadi pelancongan

Khamis, 30 Januari 2020

Kenapa Melancong ke Pulau Jeju lebih mudah walaupun TAK GUNA travel agen?

https://billing.naracards.com/naracards-jeju-set/hanif

Ada yang plan akan ke Jeju island pada tahun ini? Kalau ada baguslah kerana kami ingin membuat sedikit review tentang Naracards Jeju.

Penting untuk kami terangkan secara jelas supaya korang lebih faham tujuan dan fungsi utama menggunakan Naracards Jeju.

Bagi yang pertama kali dengar tentang Naracards, basically Naracards ini merupakan panduan melancong secara sendiri ke Korea tanpa menggunakan khidmat travel agen.

Naracards Jeju merupakan koleksi 44 destinasi menarik yang ada di sekitar Pulau Jeju Korea. Di setiap kad terdapat maklumat seperti nama destinasi dalam bahasa Korea, alamat, telefon, gambar, kategori, dan maps.
Naracard

Apa yang menariknya dengan kad ini korang boleh travel secara freestyle. Sama ada ingin memandu sendiri, menaiki teksi atau menggunakan bas di Jeju.

Sebagai contoh kalau korang nak memandu sendiri, gunakan salah satu destinasi yang korang nak pergi dan scan QR code pada kad tersebut. Korang akan disambung secara terus ke Google maps dan terus boleh memandu ke destinasi tersebut. Tanpa perlu korang cari dan taip tempat mana yang korang nak pergi, mudah kan?!

Bukan tu je, setiap kad mengandungi penunjuk harga dan kawasan. Kalau korang kekurangan budget, bolehlah pilih kad yang bayaran masuknya percuma sahaja. Kan dah jimat! Kalau korang nak perjalanan lebih lancar, pilih kawasan yang berdekatan dengan susun kad-kad destinasi secara bijak. Jadi jimatlah banyak masa dan minyak kereta kan?!

Sejak Airasia dah sediakan penerbangan direct dari Kuala Lumpur ke Jeju, korang bolehlah cuba tengok-tengok tiket yang murah. Bile dah dapat tiket, tempah penginapan murah menggunakan Airbnb dan guna je Naracards Jeju untuk membantu korang di Jeju nanti.

So jika korang bercadang nak melancong ke Pulau Jeju menggunakan kereta sewa atau pengangkutan awam, korang boleh cuba Naracards Jeju ni.

Tak perlu risau tentang Google Maps kerana Naracards telah Pin  setiap lokasi dengan tepat supaya korang tak sesat ketika di Pulau Jeju nanti.

Sila share informasi ini kepada rakan-rakan lain atau travel buddy korang dan tag nama mereka di ruangan komen ni.

Maklumat lanjut mengenai Naracards Jeju boleh lihat di sini - KLIK SINI
atau klik banner di bawah ini

Naracards Korea-Jeju Set


Sila baca artikel saya tentang pertama kali mendapat Naracard- KLIK


Tiada ulasan:

Catat Ulasan