PASAR BARU BANDUNG - Travel Blog

Sebuah blog peribadi pelancongan

Selasa, 8 Oktober 2019

PASAR BARU BANDUNG

Kawasan wajib kalau anda ke Bandung iaitu sebuah kawasan membeli-belah yang terkenal di Bandung. Dari baju hinggalah semua barangan di sini.

Semasa kami disini kami dibawa oleh guide Pasar Baru yang disediakan oleh pemandu pelancong kami. Tugasnya ialah memastikan kami ditunjukkan barangan yang murah serta membawa semua barangan kami. Baik budak ini namanya Agus..

Kami membeli pakaian bertulis Bandung, iaitu wajib sebagai kenangan manis di sana. Sempat beli luggage sebab barangan kami dah terlebih beli ini..hahahahhaa.

Walau apapun masa kat sana anda kena bijak tawar menawar ler, harga barangan kat sana pendapat aku mahal. Bayangkan T-Shirt sehelai size besar aku dalam RP200K( RM60) dan luggage saiz besar dalam RP1juta (RM300). Mahal juga, so aku nasihat beli ler keyvhain atau magnet kat sana. Kurangkan beli baju tau telekung yang aku rasa kat Vietnam lagi murah. Itu pendapat aku yer...

Jom lihat video kami suasana di sana,


Tiada ulasan:

Catat Ulasan