Pantai Kuta Bali - Travel Blog

Sebuah blog peribadi pelancongan

Jumaat, 27 April 2018

Pantai Kuta Bali


Pantai Kuta Bali
Pantai Kuta Bali kami singgah sebentar sahaja. Ia terletak di nadi pekan Kuta. Pekan Kuta ini memang cantik dengan deretan kedai dan hotel. 

Manakala di pantai Kuta ini ramai pelancong yang surfing disini. Aku boleh katakan, pantai Kuta ini adalah pusat tumpuan pelancong berbanding pantai-pantai lain seperti di Pantai Pandawa atau Malasti.

Ini kerana sekeliling pantai ini banyak hotel. Sudah tentu sesiapa yang berminat dengan aktivti laut hanya perlu jalan kaki ke sana sahaja.

Kalau anda tanya sama saya, adakah aku suka lepak di Kuta. Aku jawab tak suka sebab banyak sangat Mat Saleh. Dah macam kampung omputih lak. Lemas lihat suasana macam ini.

Keliling semuanya Mat Saleh, masyarakat sana pula lebih kurang sebab aktiviti mereka surfing maka stail pun macam Mat Saleh.

Tapi masing-masing punya pendapat. Sebab masa aku kat Lombok lebih kurang macam ini pekan Sengigi. Dah rasa leceh dia...hahaha.
Tapi kalau kau solo....meveles..ahaks.

Aku boleh kasi gambar sekitar pantai Kuta.
Pantai Kuta Bali
Pantai Kuta Bali
Pantai Kuta Bali
Pantai Kuta Bali


Sila Baca : Intineri Penuh Percutian Di Bali 5 hari 4 Malam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan