HARI KEEMPAT DI HO CHI MINH VIETNAM - Travel Blog

Sebuah blog peribadi pelancongan

Rabu, 10 Oktober 2018

HARI KEEMPAT DI HO CHI MINH VIETNAM

Hari keempat di Vietnam adalah aktiviti bebas. Hari ni tiada perancangan aktiviti oleh pemandu pelancong kami.

HARI KEEMPAT DI VIETNAM
Kami bangun seawal 7.00am dan bersiap untuk sarapan di Alagon Western Hotel.  Hari ini hari pertama kami bersarapan dihotel ini dan ia mempunyai variasi makanan yang kami sukai.

HARI KEEMPAT DI VIETNAM
Setelah makan, aku dan wife aku membuat aktiviti pertama kami iaitu pergi ke Pasar Bem Thant membeli barangan untuk kali terakhir sebelum balik esok. Anda boleh membaca artikel berkenaan Pasar Ben Thant yang aku tulis.

Setelah hampir 2 jam dan perabih duit sesuka hati. Kami balik semula ke hotel. Aktiviti seterusnya ialah menyusun barangan kami untuk balik esok. Semuanya menncukupi dan agak terlebih sedikit.

Lalu aku dan wife aku merancang membeli bagasi tambahan sebab ada extra barangan yang kami beli melebihi berat yang dibenarkan.

Kemudian kami pergi kebilik kakak dan mak aku dan mereka mula menyusun barangan mereka. Alamak kami mempunyai lebihan barangan yang banyak. Pehhhh..inilah gara- gara membeli terlebih barangan..hahaha.

Kalau ikut aku punya barangan dah cukup tapi kakak- kakak aku pula ada extra. Ni yang payah...Tengah pikir macam mana nak buat ni.

Nak tambah bagasi online kat Air Asia tak boleh sebab aku buat online check in. Aku kena pergi kaunter Air Asia kalau nak tambah bagasi.

Kami buat keputusan beli  bagasi besar sebab aku ada beli bagasi 20kg tapi tak penuh sebab beg aku kecik. Aku kena beli bagasi besar kasi penuhkan 20 kilo. Selesai masalah.. dapat ler tambah dalam 5 kilo.

Hari ini kami lepak ajer. Rehatkan penat 3 hari...

Baca : Kisah Penuh Melancong Ke Ho Chi Minh Vietnam 5 Hari 4 Malam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan